واژینیسموس (درد در هنگام نزدیکی)

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: میانگین: ]

واژینیسموس (درد در هنگام نزدیکی)

اغلب خانم هایی که به این بیماری مبتلا هستد معمولا برای متخصص زنان و زایمان بیان می کنند که در هنگام نزدیکی به صورت ناگهانی انقباض و درد دارند.این انقباض نا خودآگاه بوده و عضلات کف لگن به صورت غیر ارادی سفت می شود این واکنش در برخی موارد مانع از معاینه  پزشک و ورود ابزار تشخیصی به واژن می شود.

این افراد پیش از نزدیکی تمایل دارند و مشکلی با دخول ندارند اما در هنگام نزدیکی با درد شدیدی روبه رو می شوند و در موارد خیلی شدید پاها ناگهانی بسته می شود  و باعث افت فشار خون و همچنین بالا رفتن ضربان قلب می شود .

درد در هنگام نزدیکی

علل واژینیسموس

مهمترین علتی که برای این عارضه توسط پزشکان بیان می شود جنبه روانی است و ترس از نزدیکی مانع از مقاربت می شود .مثلا مقاربت های عجولانه در اولین تجربه های دردناک می تواند در این مسئله تاثیر گذار باشد و یا اینکه زوجین از دستگاه تناسلی زن آشنایی کامل را ندارند و فعالیت های جنسی خود را به اشتباه انجام می دهند . سابقه خشونت و سوء استفاده جنسی، ترس از عفونت، احساس گناه و … می تواند از دیگر دلایل باشد .

زنان ممکن است در هر سن و مرحله ای از زندگی شان، واژینیسموس را تجربه کنند. واژینیسموس اولیه در اولین تجربه رخ می دهد و واژینیسموس ثانیه بعد از داشتن یک دوره رابطه جنسی به وجود می آید.

بهترین درمان برای این بیماری ایجاد تغییرات شناختی در فرد و آمادگی برای انجام مقاربت است در واقع  اولین گام درمان باید کار کردن بر روی سلامت روحی این افراد باشد.بهتر است در حین درمان همسران با خانم ها همراهی داشته باشند و با مراجعه به مراکز مشاوره و یا متخصص زنان و زایمان از این مشکل رهایی پیدا کنند .

تبخال تناسلی

با  تشکر مدیریت سایت دکتر مژگان بیک زاده متخصص زنان و زایمان در غرب تهران

کیست تخمدان چه علائمی دارد؟

دکتر مژگان بیک زاده، پزشکى عمومى و تخصص خود را در دانشگاه علوم پزشکى تهران گذرانده است. از سال ٧٨ تا کنون در تهران مشغول به کار در مطب خود و بیمارستان های طرف قرارداد مانند بیمارستان رسالت، تریتا، پیامبر و پارسیان هستند. همچنین دوره های سونوگرافى زنان و لاپاروسکوپى را نیز گذرانده اند.

2 thoughts on “واژینیسموس (درد در هنگام نزدیکی)

1. ناشناس - اکتبر 9, 2017 در 12:04 ب.ظ

با سلام و عرض خسته نباشید خدمت شما و همکارانتون.
    ما تقریبا دو ماه هست که ازدواج کردیم ولی هنوز موفق به پاره کردن پرده بکارت نشدیم. خواستم بدونم این پاره نشدن ممکنه به خاطر چه چیزهایی باشه؟
    سوال دیگه ای که خدمتتون داشتم اینه که برای اینکه تشخیص بدیم که مرد هیچ بیماری جنسی نداره باید چه آزمایش یا آزمایش هایی انجام بدیم؟

• drbeikzadeh - ژوئن 26, 2018 در 8:52 ق.ظ

ایشون بایستى معاینه شوند و ببینیم که پرده از چه نوعی است