سرطان تخمدان :

سرطان تخمدان یکی ازشایع ترین سرطان ها در میان زنان است این بیماری از تخمدان شروع می گردد و در صورتی که بدخیم باشد به سایر اجزای بدن نیز نفوذ می کند ،  بهتر است بدانید که دردو طرف رحم دو عدد تخمدان قراردارد که به اندازه یک بادام می باشند ، اما همین ناحیه کوچک سالانه ۶۵۰۰ زن را در دنیا به سرطان مبتلا می کند .

معمولا این سرطان زمانی آغاز می شود که بانوان به سن یائسگی رسیده باشند در سال های اخیر مهم ترین علت ایجاد این سرطان تغییرات الگوی زندگی و عادت های بد غذایی اعلام شده به گونه ای که در سنین پائین نیز این سرطان مشاهده شده است .

نشانه های سرطان تخمدان :

معمولا این بیماری نشانه خاصی ندارد ،بهتر است بدانید تشخیص این سرطان به دلیل تشابه به امراض زنانه کار آسانی نیست به طور کلی نشانه های ذیل را دارد :

• درد شکم
  • درد لگن
  • دفع مکرر ادرار

سرطان تخمدان

البته به شکل صد در صد نمی توان این نشانه ها را علت سرطان تخمدان دانست و باید به پزشک متخصص مراجعه کرده تا علت بررسی و مشخص شود .

کنترل سرطان تخمدان بسیار دشوار است درنتیجه ممکن است ریسک مبتلا شدن به این سرطان افزایش یابد

دکتر بیک زاده به بانوان عزیز توصیه می کند معاینات ماهانه خود را به شکل منظم انجام دهند ، هم چنین در صورت ملاحظه هرگونه علائم غیر طبیعی سریعا به پزشک متخصص مراجعه نمایند تا در صورت مبتلا شدن به هرگونه بیماری سریعا درمان آغاز شود .

بانوان عزیز نباید نسبت به علائم غیرطبیعی بی تفاوت باشند زیرا ممکن است این علائم یک بیماری را بیانگر باشد .

سایر خدمات خانم دکتر بیک زاده :

و…
شما عزیزان می توانید تمامی سوالات خود را در خصوص کیست تخمدان با ما در میان بگذارید :
شماره ی تماس :۴۴۴۲۴۳۶۲
منتظر نظرات و پیشنهادات سازنده شما هستیم