درمان خشکی واژن با لیزر

آیا از آمار شیوع خشکی واژن در بین بانوان یائسه مطلع هستید؟

آیا می دانستید درمان خشکی واژن با لیزر امکان پذیر است؟

آتروفی واژن یا خشکی واژن عارضه ای است که دیر یا زود ممکن است شما را درگیر خود نماید. خشکی واژن عبارت است از سفت شدن، خشکی و عفونت دیواره واژن که به دلیل کبود استروژن رخ می دهد. خشکی واژن در بانوانی که وارد دوران یائسگی شده اند بیش تر رخ می دهد.

درمان-خشکی-واژن-با-لیزر

مقاربت دردناک در تمامی بانوان مبتلا به خشکی واژن روی نمی دهد. ولی در برخی از مبتلایان این عارضه با درد در هنگام دفع ادرار همراه می شود. به علت تشابه عوارض ناشی از خشکی واژن از جمله سوزش در هنگام ادرار، ممکن است این بیماری با سایر بیماری ها اشتباه گرفته شود. لذا تشخیص دقیق خشکی واژن بر عهده متخصص زنان و زایمان می باشد.

از آنجایی که خشکی واژن در بانوان معمولاً به دنبال اختلال در سطح استروژن به وجود می آید، در مرحله ابتدایی از درمان می توان جهت متناسب سازی سطح استروژن بدن با تجویز پزشک از درمان های دارویی استفاده نمود. اما همیشه این درمان ها به نتیجه مثبت و مطلوبی ختم نمی شوند. علاوه بر آن مصرف هر دارویی علاوه بر مزایایی که دارد، مضراتی نیز ممکن است با خود به همراه داشته باشد.

با برخورد اشعه لیزر که کاملاً بی خطر نیز می باشد، بافت دیواره واژن احیا شده و کلاژن سازی صورت می پذیرد. تمامی این مراحل به منظور افزایش سطح الاستیسیته و بالا بردن لغزندگی دیواره واژن می باشد.

درمان خشکی واژن با لیزر می تواند یکی از راه های مطلوب و تقریباً بدون عوارض جانبی باشد که متصص زنان و زایمان به شما توصیه می کند. در این روش به طور معمول از دستگاه لیزر برای تابش تحت کنترل انرژی به دیواره واژن استفاده می شود.  دکتر مژگان بیک زاده متخصص زنان در پونک با استفاده از روش های تشخیصی و درمانی مجهز به بررسی عارضه ها پرداخته و با آخرین دانش روز دنیا اقدام به درمان می کند. برای مشاوره و تعیین وقت قبلی با شماره های ۰۲۱۸۶۰۴۶۳۲۹ – ۰۲۱۴۴۴۲۷۳۶۲ تماس بگیرید یا به آدرس اینستاگرام مراجعه کنید.

درمان خشکی واژن با لیزر می تواند موجب گرمی رابطه جنسی بین زوجین گردد. از این رو برخی از جراحی های زیبایی همچون لابیاپلاستی نیز با کمک دستگاه لیزر ممکن شده و عوارض جانبی این عمل ها به حداقل رسیده است.

عوارض خشکی واژن

اما در صورتیکه خشکی واژن به موقع درمان نشود می تواند فرد را با مشکلات ذیل درگیر نماید:

• علائم خشکی واژن
  • احساس خشکی شدید در بافت داخلی واژن
  • سوزش واژن
  • ترشح غیر معمول از واژن
  • خارش دیواره داخلی واژن
  • سوزش در هنگام دفع ادرار
  • عفونت ادراری
  • لکه بینی و خونریزی اندک پس از رابطه جنسی
  • احساس ناراحتی و کاهش میل جنسی در هنگام نزدیکی
  • کاهش ترشحات در هنگام ارضا شدن و رابطه جنسی
  • باریک شدن و تنگ شدن کانال واژن

پیشنهاد می شود که پس از تجربه هر کدام از موارد بالا به پزشک متخصص زنان و زایمان مراجعه کرده و با روش های پیشنهادی در صدد درمان برآیید. لذا در صورت درمان به موقع ممکن است با موارد ذیل مواجه شوید:

• عفونت واژن

با به هم خوردن سطح اسیدی محیط واژن، احتمال به وجود آمدن عفونت واژن بالا می رود.

• مشکلات دفع ادرار
  • یکی از عوارضی که به دنبال خشکی واژن پدید می آید، مشکلات دفع ادرار می باشد. همچنین احتمال عفونت ادراری و تکرر ادرار در پی عدم مراجعه به موقع به پزشک متخصص بالا می رود.

نتیجه گیری

درمان خشکی واژن با لیزر به آندسته از بانوانی که به دنبال اختلال در هورمون استروژن و یا سایر موارد به این عارضه مبتلا شده اند، پیشنهاد می شود.

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی بسیاری از مشکلات زنان و جراحی های زیبایی زنان همچون سفید کردن واژن به کمک دستگاه لیزر انجام می گیرد. شما می توانید با مراجعه به یک متخصص زنان و زایمان خوب تا حد زیادی از عوارض ناشی از این تکینک در امان بمانید.