تنگ کردن واژن

با افزایش سن و پس از بارداری خانم ها متوجه علائمی مرتبط با سلامت واژن خود می شوند که بر زندگی و سلامت آن ها اثرگذار است در این میان خانم های که دچار یائسگی به درمان سریع برای این مشکل نیازمند هستند . لیزر یکی از این راه حل هاست که برای این مشکل تعبیه شده است .

دستگاه لیزر به تمام دیواره های واژن اثر می گذارد . این لیزر با تحریک کلاژن در دیواره ها سپس درمان خشکی و تنگ شدن واژن می شود . این فرآیند سریع و موثر عمل می کند و تنها در چند دقیقه انجام می شود .

تنگ کردن واژن

اثرگذاری و نحوه تنگ کرد واژن

یکی از تکنیک های جراحی جوانسازی واژن یا تنگ کردن واژن می باشد که این روش سبب برطرف شدن تخریب بافت درونی واژن می شود و یک روش موثر برای برگرداندن ناحیه داحلی واژن به حالت اولیه می باشد .

تاثیر این روش سبب تقویت سلول ها و بافت های جداری واژن می شود و علاوه بر تنگ تر شدن محیط داخلی سبب بهبود عملکرد دستگاه تناسلی می شود . همچنین این روش موثر سبب جلوگیری از درد و ناراحتی های ناشی از، از بین رفتن بافت داخلی واژن می شود . در این نوع تغییر حالات و رفع التهابات واژن و گشادی ناشی از تخریب بافت های داخلی شیوه جدیدی را در نظر گرفته اند که با ایجاد ضربات مدوام و طولانی تر درون واژن سبب تحریک کلاژن و بازسازی جداره واژن می شود .

انواع روش های تنگ کردن واژن

تنگ کردن وازن به دو روش انجام می شود . یکی از روش ها جراحی و دیگری تنگ کردن واژن با لیزر می باشد . که تفاوت این دو روش در طول دوره درمان، مراقب های جنسی بعد از تنگ کردن واژن و روش جراحی نیز می باشد .

هزینه تنگ کردن واژن

هزینه تنگ کردن واژن به عوامل مختلفی بستگی دارد . به طور مثال: هزینه بیمارستان با هزینه کلینیک متفاوت می باشد و از دیگر عوامل تاثیر گذار بر روی هزینه جراحی زیبایی واژن نوع روش درمان می باشد .

سوالات متداول تنگ کردن واژن

مزیت تنگ کردن واژن چیست ؟

این روش سبب درمان برخی بیماری ها نظیر: برطرف شدن افتادگی رحم، درمان بی اختیاری ادرار، برطرف شدن علائم یائسگی، رفع سوزش و رفع درد حین تماس جنسی می شود .

تعداد جلسات درمان تنگ کردن واژن چقد ر است ؟

تعداد جلسات درمان کاملا بسته به نوع عارضه می باشد و معمولا تنها دو تا چهار جلسه درمان نیاز است و کاملا ساده و آسان انجام می شود .

دکتر مژگان بیک زاده متخصص زنان و زایمان با استفاده از روش های تشخیصی و درمانی مجهز به بررسی عارضه ها می پردازد و از بروز عوارض زیاد جلوگیری می کند. برای مشاوره و تعیین وقت قبلی با شماره های ۰۲۱۸۶۰۴۶۳۲۹ – ۰۲۱۴۴۴۲۷۳۶۲ تماس بگیرید یا به آدرس اینستاگرام مراجعه کنید .

آیا تنگ کردن واژن نیاز به بیهوشی دارد ؟

تنگ کردن واژن به هیچ ماده بیهوشی یا مراقبت های ویژه پس از لیزر نیازی نیست . لیزر مناسب برای حفظ سلامت خانم ها است .

آیا تنگ کردن واژن عوارض دارد ؟

تنگ کردن واژن یک روش کاملا بی عارضه می باشد و جایی هیچ گونه نگرانی نیست . اما برخی از عوارض جانبی نظیر متورم شدن برای تمامی افراد پیش می آید که این عارضه جانبی و موقتی بوده و ظرف مدت زمان کوتاهی برطرف می شود . اما برخی دیگر از عوارض ناشی از جراحی می باشد که در این روش میزان تنگ کردن براساس ساختار بدن فرد تعیین می شود و اگر بیش از حد تنگ شود سبب بروز برخی عوارض همچون درد و ناراحتی در هنگام برقراری تماس جنسی می باشد که برای پیشگیری از چنین عوارضی بهتر است به جراح و متخصص زنان مراجعه نمایید .

برای کسب اطلاعات بیشتر به متخصص زنان خوب در غرب تهران مراجعه نمایید .